TIPY PRO STĚHOVÁNÍ – CÍLEM tvůrce

Erika mě kontaktoval přes e-mail, žít zeptal tipy. Práce kromě stěhování domácností, malé chlapce a kočka dohromady. V tomto příspěvku, obecné rady, které jsem shromáždil, co se pohybu plynulé může. Erika pár týdnů mít otevřený seznam, prosím, v dalším příspěvku si můžete přečíst.

  1. Napište seznam toho, co dělat. Seznam psaní všemi transparentnější věci.
  2. Dostat do obalu, nástroje. (box, pytle na odpadky, štítek, tlusté hrotem fixu, kabel közözéshez, lepidlo)
  3. Než si sbalit celý apartmán lomtalaníts, jen vzít s sebou to, co opravdu potřebujete. Pokud máte dost času, než budete pohybovat, pak dům prověrky zejména to může být provedeno. Já jsem přemýšlel o, začít svůj jasný-ven, když oznámila, byt, nebo pokud se vám 6-8 týdny, pak 2-4 týdny rászánhatsz smetiště pro, a 4 týdny pro balení. Pokud pouze 3-4 týden sbalit do bytu, kromě práce s vámi, by měli být zapojeni do procesu, a zatímco vy zabalit se zbavit extra.
  4. Odpadky, zatímco vy najít rozbité věci vyhodit. Stále ještě použitelné věci, rozhodnout, co se s nimi stane. Dokonce i tah, než prodat a dát pryč, nebo je to jen tah poté, co bude příležitost?
  5. Balení: Přesun na pokoj, zásobník s. Za prvé, ty věci dát pryč každý pokoj, věci, které jsem nepoužívají, že tady. Například: sezónní oblečení, sportovní vybavení, starší dokumenty, které mají být uloženy, fotoalbum, odpadky v nalezených na prodej/dárek čekat na věci. Pak, ty věci dát pryč, že jsou hustěji použití, ale v příštích několika týdnech, můžete je postrádat, opět, přejděte na pokoj. Například, knihy, dvd-r cd-k, časopisy. V poslední době, kdy tyto věci dát pryč, to je nejvíce používáte.

Metoda boxy použít…

Minden szobának legyen egy színkódja: a dobozokra ragaszd rá a jelzést színes papírból, színes post-it-ből, öntapadós színes fóliából. A színkódok mellett számozd be a dobozokat pakolás közben: az 1-es dobozba kerülnek minden helyiségben azok a dolgok, amiket a legritkábban használtok (pl: szezonon kívüli ruhák), a legmagasabb számú dobozban az legyen amit a leggyakrabban használtok (pl mikró). A költözés előtti napon jelölj ki egy dobozt, amibe a legszükségesebb és a legutoljára elpakolható holmik kerülnek. Legyen ez a szükség doboz, vagy túlélő doboz. Ide kerüljön egy váltás ruha a család minden tagjának, a személyes iratok, tisztálkodó szerek, hálóruhák, törölközők, pelenka a babának, ébresztőóra, evőeszközök, tányérok.

Mit, hogyan csomagolj?

Költözéskor nem mindegy, hogy mi kerül dobozba vagy zsákba. Ha jól csomagolsz azzal megkönnyíted a költöztetők és a magad dolgát is.

Dobozok
Csak dobozban lehet szállítani:

  • könyveket
  • vegyszereket (tehát a tisztítószereket) – a dobozra legyen ráírva, hogy vegyszer
  • törékeny tárgyakat – a dobozra legyen ráírva, hogy törékeny
  • száraz élelmiszereket – a dobozon jelöld, hogy élelmiszer van benne

Dobozokat kérhetsz a környékbeli üzletekből, ilyenkor arra figyelj, hogy hibátlan dobozokat hozz csak el. Ez költséghatékony módja a dobozok beszerzésének. A dobozok ne legyenek túl nagyok, mert azokat a költöztetők nehezen tudják cipelni. Költözéshez méretezett erős dobozokat vásárolhatsz akár a költöztető cégtől, vagy az IKEA-ban, vagy rendelhetsz az interneten. El kell dönteni, hogy a dobozváráslás belefér-e a költözésre szánt anyagi keretbe.

A dobozok ára 240 a 900 forint között mozog mérettől függően. Egy nagyobb doboz teherbírása 30 kg. Segítségként méreteket és árakat a következő 2 linken találsz:

  • Költöztető dobozok
  • IKEA költöztető doboz
  • természetesen a google bővelkedik lehetőségekben, én tájékoztató jelleggel választottam ezt a 2 oldalt

Zsákok
Ruha, lakástextil, párnák szállítására használható. Erős zsákokat érdemes beszerezni, a szemeteszsákok könnyen elszakadhatnak. Praktikus megoldás a vákuumos zsákok használata. Több méretben kaphatók, miután belepakoltál porszívóval egyszerűen ki kell szívni belőle a levegőt. Így a ruhák, ágyneműk és párnák harmad annyi helyet foglalnak el. Ha szívesen vásárolsz interneten akkor például az e-bay-ről jó áron be lehet szerezni különböző méretekben.

Tippek

  • Romlandó élelmiszer: Ha maradt még romlandó étel a hűtőben, akkor azt hűtőtáskában, vagy zacskóban (Tescoban Auchanban a fagyasztott áruknál lehet találni zacskót, ami tartja a hideget) vidd át az új lakásba.
  • Bútorok: A lapra szerelt állapotban vett bútorokat szétszerelve ajánlott szállítani, mert nem arra lettek tervezve, hogy lépcsőházakban cipeljék, és teherautóban zötykölődjenek.
  • Költözés után: Ellenőrizd le, hogy minden doboz megérkezett-e, és minden bútor sértetlen-e. A szükség doboz után a legmagasabb számú dobozokkal kezd a kipakolást, mert ezekben vannak a gyakran használt dolgok.

Olvasók tanácsai

“Én úgy pakoltam, hogy kb. egyforma dobozokat szereztem be. arra, amit tartósan tároltam az IKEA-s dobozok bizonyultak a legjobbnak. Nekem volt bőven időm, úgyhogy módszeresen haladtam. Selejteztem, és csak azt tettem a dobozba, ami megmaradt. Vettem egy kis füzetet, és abba írtam, amit elcsomagoltam. Minden dobozt megszámoztam, és a füzetbe írtam, hogy mit tartalmaz. ()Fontos, hogy a doboz minden oldalára és a tetejére is kerüljön rá a szám, mert ha több dobozt halmozunk egymásra, és a fal felé kerül a jelölt oldal, igen nehéz megtalálni. A ruhákat nagyméretű fekete kukazsákba tettem. Ez erős és nem látszik át. Öntapadós etikettpapírt ragasztottam rá, így került rá a szám. Most ezt a módszert használom a nem használt holmik tárolására is. P.I“

 

“Volt egy füzet, amibe minden dobozt feljegyeztem. A különböző szobáknak különböző színű post-it lapjai voltak, amiket a dobozra raktam, és mikor lezártam, akkor a post-it-et is ráragasztottam a celluxal. () A post-iteken csak számok voltak, és a füzetbe írtam a számozott dobozok tartalmát. Minden szoba-helyiség dobozainak nyilvántartása egy-egy külön lapon volt (persze ezt lehet bonyolítani előre gyártott nyilvántartólapokkal, én azt már fölöslegesnek tartottam) A füzetbe a szám mellé írtam, hogy mondjuk (mosogatószekrény alja), vagy (sarokszekrény), ennek megfelelően tudtam, hogy abban a dobozban mi van. A dobozoknak pedig az oldalára írtam fel mindent, mert ha egymásra kerülnek a dobozok, akkor is látszott a számozott post-itlap, ami fő tájékozódási pont volt.(..) én már bepakolásnál felraktam a megfelelő színű post-it lapokat az ajtókra is, tehát a dobozok nem egy halomba, hanem a megfelelő helyiségekbe kerültek, mert a rózsaszín pos-ites ajtajú szobába vittek mindent, ami rózsaszín post-ites doboz volt. A.É”

 

“Én lista és excel mániás vagyok, a saját költözésünket megpróbáltam professzionális szinten végezni, hogy ne kelljen mindent keresni, illetve ne járjak úgy, mint AnnaPetiGergőék, amikor a vekker csörög a még ki nem pakolt doboz mélyén, s mikor feltépik mérgesen a dobozt, akkor találják meg a tegnap keresett tányérokat. ()Nyomtattam 2 db. A4-es papírt, amire ráírtam: KONYHA 1 , ez volt az első konyhai doboz. Ezt ráragasztottam a doboz oldalára és a tetejére is.. Ha törékeny volt, azt is feltüntettem rajta. Így ha az új helyen cipeljük be a dobozt, rögtön tudjuk, ez a konyhába mehet egyből. Vettem az excellt, és felírtam, mit raktam KONYHA 1 dobozba, fellistáztam mindent, nokedliszaggató, tojásszeletelő, tányér, pohár, stb. Egy ilyen listát kinyomtattam és bedobtam a doboz tetejére belülre, hogy ha kinyitom, és nem vagyok számítógép közelben, azért ránézésre tudjam, hogy mi van a dobozban. Értelemszerűen a ritkábban használatos dolgokkal kezdtem, mivel a háztartás közben futott. ()Vettünk aztán tekercses buborékos fóliát, ragasztó szalagot, és ezekkel burkoltuk a bútorokat. K.A”

 

Csányi Andi
www.rendteremto.hu

 

 

Express cargo Ltd.
EXPRESS-TEHER DOBOS

 

Tagy:  

Zanechte odpověď

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

©2017 idStudio
site info: [email protected]